Parodontológia

Fogkőeltávolítás

A fogkő tulajdonképpen elmeszesedett lepedék, mely a fogak szájüregi felszínén található az íny fölött és alatt egyaránt. Igen elhanyagolt esetekben, vagy ha valaki nem tud az egyik oldalon rágni pl. foghiány vagy fájós gyökér területén, még a rágófelszínre is kiterjedhet. A fogkőben lévő baktériumok ínygyulladást okoznak és ez vezet a fogágybetegség kialakulásához, ami miatt a fogak kilazulnak.
Az ultrahangos fogkőeltávolítóval a látható és az íny alatt megbújó felrakódások eltávolításra kerülnek. Ezután érzékenység csökkentő és fluoridos pasztával a felületi érdességeket, elszíneződéseket felpolírozzuk. Nagy mennyiségű fogkő esetén egy másik ülésben szükséges a kezelés megismétlése, mert csak ezáltal biztosítható precíz ellátás.

Fogak sínezése

Fogágybetegség következtében a fogak gyökerét stabilan körülölelő csont egy része elpusztul. Emiatt a fogak mozgathatósága nagy mértékben megnő. Több, különböző síkban mozgó,vagy mozgó fogat ép mozgathatósággal rendelkező foggal összekötve a már meggyengült tartószerkezetű fogak stabilitása növelhető. Erre a célra folyékony tömőanyagba ágyazott parodontális sínt használunk.

Tasakkezelés

Fogágy tályog esetén alkalmazzuk,ami fájdalmas, feszítő gennyes gyulladás a fog mellett vagy az íny szintjében. Általában valamilyen ételbeékelődés (halszálka, csontszilánk, pattogatott kukorica, stb.), íny melletti csonttasak szájadékának elzáródása okozza, de bizonyos betegségek, mint pl. a diabétesz, multiplex tályogképződésre hajlamosít. Érzéstelenítés után szükséges a genny lebocsátása,valamint a mechanikus és fertőtlenítőszeres tisztítás, amit otthoni antibiotikum-kúrával egészítünk ki.

.